Baka

Måste försöka komma  igång med att baka lite, tänk när flickorna var små då bakade man allt, både bullar och matbröd. Man koka saft och syltade. Nu när man har mer tid gör man ingenting av det konstigt eller ? Men det är ju klart nu jobbar man heltid. Började inte jobba heltid förrän tjejerna började högstadiet. Är riktigt nöjd  att vi levde lite sparsammare och valde att vara mer hemma med dem, tror man har igen det framöver. Kan inte riktigt förstå varför båda föräldrar måste jobba heltid när barnen är små, det är ju det bästa man har och det bästa man har ska man se mycket av. Hörde av en vännina som arbetar inom barnomsorgen att barngrupper inom dagis kommer bli enormt stora, hur ska dessa små krabater må ? Men alla bara tänker på sina inkomster, men jag tycker att man hinner jobba, om man under 15 år av sitt arbetsliv jobbar deltid och umgås med sina barn måste väl överväga allt. Vi måste inte ha det allra senaste jämt och ständigt. Och tex att gå ut i skogen med lite fika är ingen dyr utsvävning, men något som uppskattas av barnen. Och alla minnen vi har när vi blir äldre som vi kan tänka tillbaka till och kanske le lite.
Jag kommer säkert skriva mycket om barn och ungdomar men de ger en så mycket, ofta glömmer vi bort vad kloka dessa ungdomar är.
Nu ska jag nog gå och sätta mig framför tv:n och titta på Idol har då säkert sällskap av mina döttrar Nathalie , Rebecca och Rebeccas kille Tim.

Kommentarer
Postat av: Puman

Nu har Puman oxå en blogg, tro det eller ej, ha ha!!

2009-09-10 @ 20:32:41
URL: http://ladypumans.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Bra jobbat !!!!

2009-09-10 @ 20:51:58
URL: http://vompans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0