FIA

Idag har vår älskade hund Fia flyttat till HundHimlen.
Fia var av rasen Bearded Collie, hon blev 11 1/2 år.Fia blev en familjemedlem hos oss för 5 år sedan.
Efter ca 1 år fick Fia diagnosen Addison, som betyder att binjurarna mister sin funktion. Då måste hunden äta kortison dagligen för att överleva.Det blev många vänder till Arboga Djurklinik för att ta prover och ställa in medicinen till rätt stryrka.Kortisonet ska ersätta kroppens egna produktion av kortisol eftersom en hund som har Addison inte kan producera det egna Kortisolet.Fia har alltid varit sååå duktig vid dessa blodprov.Tack Erik med personal för all hjälp vi fått under dessa år.
När Fia fick diagnosen Addison så vet jag inte hur många "kunnande "personer som helt plötsligt dök upp i min närvaro, fanns faktiskt de som tyckte jag skulle ta bort denna underbara hund på en gång för hon skulle ändå bara klara sig 1/2 år, och det var hur jag skulle medicinera henne helt otroligt vad många ska försöka att tala om dittan och dattan och så kom det oftast från persnerna att de hade såååå många års erfarenhet med hund. Helt ointressant tycker jag.  Jag är glad att jag stod på mig och inte lyssnade på alla dess "kloka" ord, jag gick som vanligt på min egna magkänsla och Fia fick vara med oss 5 år med diagnosen Addison.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0