Fina Höstdagar.

Vilka fina dagar det har varit denna helg. Det gäller att njuta av det fina vädret så mycket som det bara går.
Igår var jag och Örjan till Nora och hälsade på min kära mamma, hon var på ett strålande humör så det var riktigt roligt. Annie kom över på en fika hos mamma oxå, då trivs min mamma  när hon får bulla upp med hembakat. Mamma har arbetat som dagmamma sedan jag var liten, ja det blir några år. Oj, vad hon donade för dessa barn. Det var alltid en massa ungar i vårt hus, på morgonen när man skulle äta frukost satt där ett gäng som hade kommit tidigt och de ville oxå ha lite frukost.När man kom hem från skolan var där oxå massa ungar. Men det var lite charmigt det oxå. För många barn blev det ett extra hem. Kommer även ihåg vad arg mamma kunde bli om någon sa något illa om ett barn eller att någon förälder gnällde om sitt egna barn. Hon menade att det fanns inga besvärliga barn, det fanns alltid en bakgrund till varför vissa barn betedde sig på ett visst sätt. Ja, hon gjorde verkligen ett jättejobb för dessa barn. Men nu är hon pensionär och bor i lägenhet i Nora.
På torsdag ska hon tillbaka till doktorn för kontroll, hoppas verkligen att allt är bra.

Ha ha .... nu halkade jag in på att skriva om barn. Kanske jag skulle arbeta med barn / ungdomar ???? Ja, inte vet jag.

På torsdag är det föräldrarmöte, blir spännande och se hur det slutar. Jag kan vara lite på hugget på dessa föräldrarmöten.
Nu ska jag göra min man sällskap vid tv:n, imorron är det ny arbetsdag och min privatchaufför Linda hämtar förhoppningsvis upp mig utanför trappan.

Var rädda om alla barn !!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0